Zmiany algorytmu Google w 2014 roku

11:43 28/05/2015
Zmiany algorytmu Google w 2014 roku

Google pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie – nic więc dziwnego, że o wysokie pozycje w rankingu wyświetleń ubiega się z determinacją tak wiele firm i że algorytm wciąż ulega zmianie.

O wyszukiwarce

Wyszukiwarka Google została stworzona przez amerykańską spółkę Google Inc. 27 września 1998 roku. Jej twórcami byli Larry Page oraz Sergey Brin, którzy przełomowy projekt wymyślili jeszcze w 1996 roku, w trakcie studiów na Uniwersytecie Stanforda. Celem jej powstania było skatalogowanie wszystkich dostępnych informacji i udostępnianie ich użytkownikom sieci.
    

Czym w ogóle jest algorytm?

Algorytmy w rozumieniu ogólnym są skończonym ciągiem jasno zdefiniowanych czynności, koniecznych do wykonania pewnych zadań. Spoglądając na algorytm z punktu widzenia współczesnej informatyki, jest on programem komputerowym analizującym pewne wskazówki, by odnaleźć jak najlepsze odpowiedzi do wpisywanych w okno wyszukiwarki zapytań.
    
    
Zmiany algorytmu Google

Google wciąż dokonuje aktualizacji algorytmu wyszukiwarki w taki sposób, aby wyświetlane użytkownikom wyniki jak najlepiej odpowiadały ich potrzebom. Konieczność zmian spowodowana jest również coraz lepiej rozwijającym się marketingiem internetowym i coraz sprytniejszymi działaniami mającymi na celu jak najwyższe ulokowanie danej strony w rankingu wyświetleń. Zmiany mają zablokować słabe jakościowo strony i wypromować te, których treść odpowiada oczekiwaniom internautów. W ten sposób firma pragnie walczyć z nieuczciwymi linkami.
    
W każdym roku Google wprowadza nawet kilkaset zmian do obowiązującego algorytmu, jednakże zwykle są one niewielkie. Co jakiś czas zdarza się jednak zmiana, która powoduje prawdziwy zamęt w branży SEO (pozycjonowania stron). Jakie zmiany pojawiły się w roku 2014?

  • PANDA - ogranicza w wynikach Google widoczność stron niskiej jakości,
  • PINGWIN – skupia się na promocji wartościowych dla internautów stron internetowych, blokując linki zwrotne z serwisu, które były niskiej jakości,
  • KOLIBER – próbuje zrozumieć całe wyrażenie wpisane przez użytkownika, zamiast skupić się na poszczególnych słowach,
  • GOŁĄB - wpływa na wyświetlenia wyników dla fraz lokalnych.