Wizytówki jako sposób reklamy firmy

13:11 30/06/2015
Wizytówki jako sposób reklamy firmy

Jako jeden z materiałów poligraficznych, wizytówka jest ważnym elementem budowania wizerunku firmy w jej otoczeniu bliższym i dalszym. Jednocześnie, może być ona nośnikiem reklamowym dla marki.

Kiedy wizytówka będzie narzędziem reklamy?

Podstawową funkcją, jaką mają do spełnienia wizytówki, jest funkcja informacyjna. Można je jednak wykorzystać jako formę nawiązania kontaktu z klientem lub kontrahentem lub w ramach roli reklamowej. Wizytówki wręczane podczas spotkań, szkoleń, targów czy akcji promocyjnych będą spełniać się doskonale jako materiał reklamowy. Współczesna wizytówka będzie skutecznie reklamować firmę, o ile będzie zaprojektowana w sposób kreatywny, a prócz suchych informacji dotyczących danych kontaktowych firmy będzie „przemycać” komunikat promocyjny. Wizytówka powinna być czymś więcej, niż tylko niewielkim kartonikiem - laminowanym lub nie.


Jak zaprojektować reklamową wizytówkę?

Właściwie zaprojektowana wizytówka powinna być niewielkich rozmiarów, aby zmieściła się w wizytowniku lub w portfelu odbiorcy. Musi być elegancka i atrakcyjna pod względem graficznym. Dzięki temu będzie pozytywnie wyróżniać się na tle innych wizytówek, jakie znajdują się w rękach potencjalnego klienta.

Na wizytówce absolutnie trzeba umieścić takie dane, jak: imię i nazwisko, nazwa firmy, dane adresowe i kontaktowe, logo firmy.  Można także zamieścić na wizytówce hasło reklamowe firmy. Aby wizytówka wspomagała prowadzenie działań promocyjnych w odniesieniu do naszej działalności, należy zadbać o to, aby jej projekt był:

  • oryginalny - ma przyciągać wzrok, zachęcać do zapoznania się z treścią wizytówki, ale nie może być „przekombinowany”.  Wizytówkę można wykonać z nietypowego materiału, połączyć ją z pamięcią przenośną albo stworzyć ruchomy, niezwykły design.
  • czytelny - osoba otrzymująca wizytówkę powinna bez trudu ją odczytać i znaleźć w jej obrębie pożądane informacje, np. numer telefonu do firmy.
  • zgodny z identyfikacją wizualną firmy - kolorystyka, krój czcionki i elementy graficzne, których używa firma przy promocji, powinny być tożsame z elementami graficznymi wizytówki.

Kiedy mamy gotowy projekt wizytówki, wystarczy złożyć zamówienie w drukarni (np. klikdruk.pl) i czekać na dostarczenie towaru do firmy. Po tym pozostaje już tylko wręczyć je odpowiednim osobom.