Ulotki – czy są skuteczne?

11:43 28/05/2015
Ulotki – czy są skuteczne?

Ulotki reklamowe wciąż pozostają jednym z najpopularniejszych sposobów na rozreklamowanie własnej firmy bądź jakiegoś istotnego przedsięwzięcia. Jednak czy w dalszym ciągu skutecznym?

Skuteczność ulotek reklamowych

Ulotki reklamowe mogą być wręczane przechodniom na ulicach bądź dostarczane do domów potencjalnych klientów i pozostawiane w ich skrzynkach pocztowych. Ich niewątpliwą zaletą jest trwałość – taką ulotkę można bowiem pozostawić we własnym mieszkaniu w jakimś widocznym miejscu i skorzystać z niej w chwili, gdy będziemy tego potrzebować. W ten sposób do reklamowanego na niej banku zgłosi się klient pragnący uzyskać kredyt, a do pizzerii przedzwoni osoba, która pragnie zamówić na dany wieczór pizzę dla siebie i przyjaciół. Ulotki zapobiegają bowiem konieczności poszukiwania pewnych informacji (głównie kontaktowych) w przestrzeni internetowej – dzięki temu zwiększa się szansa, że w nagłej sytuacji klient wybierze naszą firmę. W sieci bowiem mógłby trafić na inne oferty i mogłoby się to skończyć zupełnie inaczej.
    
Trwałość wiąże się również z tym, iż wszystkie informacje mamy podane w wersji pisemnej i rzeczywistej. To nie reklama, którą obejrzymy w telewizji bądź usłyszymy w radiu i która za moment nam umknie.

    
Jak zwiększyć skuteczność ulotek reklamowych?

Problem z ulotkami polega na tym, iż nie wszyscy uznają za zasadne zabrać je ze sobą do domu i dogłębnie przestudiować. Wielu nie zamierza w ogóle rzucić okiem na treść i przy pierwszej sposobności po prostu wyrzuci je do kosza.
    
Oczywiście, jest na to sposób – przede wszystkim należy stworzyć taką ulotkę, która będzie zarówno pod względem graficznym, jak i pod względem treści interesująca. W ten sposób zwiększają się szanse, iż potencjalny klient przynajmniej ją przejrzy – a część informacji zapamięta. Jeśli będzie szczególnie oryginalna czy uzna ją za pomocną, zadecyduje o pozostawieniu jej w swoim domu. I skorzysta z niej, gdy zajdzie taka potrzeba!
    
Istnieje kilka podstawowych zasad konstruowania dobrych ulotek handlowych:
1. Nie warto zamieszczać zbyt dużej ilości informacji o firmie – warto za to uświadomić klientom, ile korzyści uzyskają, jeśli skorzystają z opisanej oferty!
2. Najważniejszy jest nagłówek! Powinien mieć wydźwięk pozytywny i odnosić się do problemów klienta, które mogą błyskawicznie zniknąć! Należy przy tym unikać utartych sloganów, typu „Rabat” czy „Promocja”.
3. Klient musi znaleźć w ulotce pełne dane kontaktowe i zostać poinformowany, gdzie poszukiwać dalszych informacji.
4. Ulotka powinna być wydrukowana na dobrym jakościowo papierze – w ten sposób firma skojarzy się klientom z wysoką jakością i chętniej skorzystają z oferty.
5. Nakład nie powinien być zbyt duży. Nie chodzi bowiem o to, by marnować papier, lecz by dotrzeć do tych osób, które mogą stać się klientami. Grupę docelową należy określić na samym początku kampanii.