SMO i SMM – jakie znaczenie mają dla marketingu internetowego?

10:02 28/11/2016
SMO i SMM – jakie znaczenie mają dla marketingu internetowego?

W żargonie e-marketingowym pojawia się coraz więcej pojęć, które nieobeznanemu z branżą szaremu zjadaczowi chleba niewiele mówią. Najbardziej popularnymi i pomocnymi obecnie są SMO i SMM. Czym są i jakie mają znaczenie dla marketingu internetowego, dowiesz się, czytając poniższy artykuł.

SMO

SMO, czyli Social Media Optymalization, to nic innego jak optymalizacja strony internetowej w taki sposób, aby była ona przyjazna dla mediów społecznościowych i łączyła się z nimi w nierozerwalny sposób. Dzięki temu użytkownik wchodzący na Facebook czy Twitter będzie mógł automatycznie zostać przekierowany na daną stronę przy pomocy linka. To samo nastąpi wówczas, gdy internauta wejdzie na stronę firmy: znajdzie tam link kierujący go do mediów społecznościowych. Wszystko to spowoduje, że internauta będzie miał nieograniczone możliwości dostępu do social media. Produkt zostanie właściwie rozreklamowany, a strona internetowa będzie prowadzona we właściwy sposób.

 

Marketing internetowy

Kolejnym pojęciem, jakie powinien znać każdy, kto prowadzi marketing internetowy, to SMM, czyli Social Media Marketing. Są to wszystkie działania podejmowane w celu promowania strony w mediach społecznościowych. Jeżeli tylko przedsięwzięte działania będą skuteczne, można liczyć na licznych nabywców promowanego produktu. Taka reklama bez wątpienia przyniesie wymierne efekty.

 

Media społecznościowe

Jeżeli firma chce odnieść sukces, koniecznie musi wykorzystać media społecznościowe do promocji. Bez nich nie zdobędzie nowych klientów. Nie rozreklamuje produktu, ponieważ po prostu nie będzie się w stanie znaleźć osób, które będą chciały go kupić. Dlatego tak istotne jest przywiązywanie wagi do mediów społecznościowych. Informacje o firmie i produktach powinny się tam pojawiać regularnie, tak aby internauta miał świadomość, że przedsiębiorcy zależy na kontakcie z potencjalnym klientem. Pozwoli to osiągnąć najlepsze rezultaty z możliwych, czyli zdobyć wiernych klientów, którzy będą zainteresowani zakupem produktów i korzystaniem z oferowanych usług.