SEO przyszłości: nadchodzące trendy w pozycjonowaniu

11:43 28/05/2015
SEO przyszłości: nadchodzące trendy w pozycjonowaniu

SEO to dynamicznie rozwijający się rodzaj marketingu internetowego. Jakie zmiany szykuje nam przyszłość tej dziedziny i jak możemy się do nich przygotować?

Czym jest SEO?

SEO – czyli Search Engine Optimization – to w tłumaczeniu „optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych”. Nazwa ta obejmuje sobą wszystkie procesy zmierzające do osiągnięcia przez daną stronę internetową możliwie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla danych słów bądź fraz. Przekłada się to bowiem bezpośrednio na zainteresowanie internautów danym serwisem, jak również zamieszczonymi na nim treściami, informacjami i produktami.
    
Działania SEO mają zatem na celu rozreklamowanie danej marki. Zaobserwowano bowiem, iż większość internautów rzadko przeszukuje serwis ulokowany niżej, niż na piątej pozycji w rankingu wyświetleń, a niemal nikt nie zadaje sobie trudu dotarcia dalej, niż do trzeciej strony wszystkich otrzymanych wyników. Przekłada się to zatem na chęć osiągnięcia jak najwyższej pozycji przez każdą firmę i prowadzenia działań, które mają pomóc ów cel osiągnąć.

    
Historia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych pojawiło się tuż po stworzeniu pierwszych wyszukiwarek. Wszyscy pragnęli bowiem, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w otrzymywanych przez internautów wynikach. Ewolucja wyszukiwarek sprawiła jednak, że użycie samych słów kluczowych w treści strony stało się niewystarczające – firmy stale zwiększają swoje zabezpieczenia i podwyższają wymagania, aby użytkownicy internetu otrzymywali treści odpowiedniej jakości. Poziom trudności podnosi stale przede wszystkim najpopularniejsza wyszukiwarka – Google. Jej algorytm analizuje kilkaset najważniejszych czynników strony i wciąż ulega modyfikacjom.

    
Przyszłość pozycjonowania

Analizy wskazują, że dla najnowszych modyfikacji Google treść ma największe znaczenie w tworzonych rankingach wyświetleń dla danych fraz i słów. Z tego względu poziom oferowanych treści będzie się znacząco polepszał. Co jeszcze?
1. Króluje content marketing → Content marketing opiera się na tworzeniu i publikacji bardzo atrakcyjnych, oryginalnych i pomocnych dla danej branży czy grupy osób treści. Interesujące treści – wysoko ocenione na przykład przez użytkowników portali społecznościowych – będą bardziej wartościowe dla Google, co przyczyni się do ich wyższej pozycji w rankingu wyświetleń.
2. Media społecznościowe to klucz do sukcesu → Trend ten nadal będzie się utrzymywał, a nawet pogłębiał. Wzrastają bowiem wydatki firm na reklamy zamieszczane w social media.
3. Reklamy będą się wiązały z treścią → Odkryto, iż zwyczajne reklamy nie trafiają już do przekonań internautów. Jedynie ich umiejętne wkomponowanie w treść publikowanego tekstu czy filmu może zainteresować użytkowników sieci danym produktem.
4. Grafika równie ważna co treść → Internauci niechętnie czytają teksty, przy których nie ma choćby jednego obrazka. Treść musi się łączyć z efektami wizualnymi, by była atrakcyjna dla użytkowników sieci.
5. Link building → Czyli tworzenie stron wspierających domenę główną.
6. Cytaty i wzmianki o marce staną się tak samo ważne dla wyszukiwarki jak tradycyjne linki.