Reklama na blogu i jej zalety

05:13 24/12/2015
Reklama na blogu i jej zalety

Ze względu na coraz większą popularność blogów internetowych, nie dziwi coraz szersze ich wykorzystywanie jako środka reklamowego. Śmiało można powiedzieć, że obecnie ten sposób reklamy to na pewno jeden z popularniejszych, a zdaniem bardzo wielu klientów, także jeden z bardziej skutecznych.

Powodów tego jest wiele, ponieważ form reklamy, jakie można na blogach zastosować jest tak samo dużo.

Blog - reklama w delikatny sposób

Przede wszystkim reklama na bloga to sposób na dość łagodne przekazanie klientom informacji o danym produkcie i tym samym zachęcenie ich do jego zakupu.  Blogi bowiem nie zawierają zazwyczaj wpisów takich jak „produkt najlepszy” czy „polecam z całego serca”. Zazwyczaj bowiem informacje o produktach są przekazywane w sposób dość delikatny, aby klienci nie mieli wrażenia, iż jest na nich wywierana presja.  To umożliwia bardzo wiele form reklamy, jakie dzisiaj stosuje się na blogach.

Co daje reklama różnymi metodami

Jednym ze sposobów reklamy na blogach, jednak dość agresywnym, jest na pewno reklama przy pomocy bannerów. Po kliknięciu odwiedzający przenoszony jest na reklamowaną stronę. Umieszczane są one w górnej części lub też na bocznych paskach, w zależności od tego, jak określi to bloger.  Taka reklama jest niemalże od razu widoczna, i daje odwiedzającym wybór co do tego czy chcą kliknąć w banner czy też nie.

Kolejną formą reklamy z pewnością są różnego rodzaju testy i recenzje. Tutaj jednak w większości są one przeprowadzane obiektywnie, a wykazanie, iż dany produkt jest najlepszy lub posiada najbardziej przydatne cechy jest wynikiem wykonanych porównań. Niektórzy blogerzy są postrzegani jako fachowcy z wielu dziedzin, a wykonywane przez nich teksty czy recenzje wskazywane są jako bardzo wiarygodne. Ta forma reklamy polega właśnie na wykazaniu o wiele lepszych cech jednego produktu nad innymi. 

Często także można spotkać na blogach konkursy, w których nagrodami zazwyczaj są produkty podarowane przez sponsorów. Formy takich konkursów bywają różnorodne, nie zawsze bowiem dotyczą one konkretnie firmy, której produkt jest nagrodą. Jednakże sam fakt, iż klienci mają kontakt z daną marką właśnie poprzez pokazywanie jej produktów jako nagród w konkursie przyczynia się do ich popularności.

Buzz marketing to także forma reklamy, niezwykle często stosowana na blogach i na pewno niezwykle interesująca. Polega ona przede wszystkim na wymienianiu nazwy marek lub konkretnych jej produktów. Zazwyczaj nie ma do tego żadnego komentarza. Tak dzieje się na przykład ma blogach modowych, gdzie wymieniane są produkty wykorzystane do stylizacji przedstawianej przez blogera. Poza opisem produktów, które zostały do tego celu wykorzystane zazwyczaj nie ma na ich temat więcej wzmianek.

Kto powinien reklamować się na blogach?

Cała blogosfera to idealne miejsce do reklamy praktycznie dla każdego. Szeroki wachlarz możliwości, jak chodzi przede wszystkim o rodzaje reklamy powoduje, że bez trudu można wyszukać idealną dla konkretnych marek czy produktów.  Ponadto jak się okazuje, to właśnie blogi należą do niezwykle często odwiedzanych miejsc.