Plakaty reklamowe to podstawa marketingu

11:03 20/10/2016
Plakaty reklamowe to podstawa marketingu

Chcesz wiedzieć, gdzie znaleźć dobrych projektantów? Plakaty reklamowe mają wysoką skuteczność, gdy są dobrze zrobione. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej!

Plakaty reklamowe można spotkać na prawie każdym kroku i na wiele z nich nie zwracamy w ogóle uwagi. Zawieszone na przeróżnych tablicach, nie przyciągają wzroku i niczym szczególnym się nie wyróżniają. Dobrze zaprojektowany bilbor to taki, który przyciągnie potencjalnych klientów i zainteresuje ich reklamowaną usługą.

 

Plakat to nośnik idei

Projekt plakatu z dużą ilością tekstu zazwyczaj odpada już w przedbiegach. Plakat jest nośnikiem idei, swoistą sugestią, która ma zachęcać do bliższego zapoznania się z produktem lub usługą. Reklamując usługę lub wydarzenie, należy ograniczyć słowa do tych najpotrzebniejszych. Warto też umieścić szczegółowe informacje, dzięki którym odbiorca wyrobi sobie lepsze pojęcie o reklamowanym wydarzeniu czy produkcie. Odbiorcę należy zachęcić, ale niekoniecznie podawać mu wszystko jak na tacy. Na plakacie reklamowym można użyć zwrotu: „więcej informacji na stronie internetowej” czy też „odwiedź nas i dowiedz się więcej”. Afisz powinien zawierać jasny przekaz, który uzupełni ulotkę lub inną formę reklamy. Samodzielna realizacja nie jest prostym zadaniem. Trzeba znać obecne trendy i umieć posługiwać się wszystkimi niezbędnymi narzędziami i programami, dlatego warto taką usługę zlecić profesjonalistom z branży. Innowacyjne i kreatywne projektowanie plakatów realizuje studio graficzne Head&Hands z Warszawy

W tworzeniu plakatów należy wziąć pod uwagę to, że muszą one przyciągać wzrok, być pomysłowe i utrzymane w jednolitej stylistyce. Plakat podobny do dziesiątków innych nie zachęci potencjalnego klienta do zapoznania się z jego treścią.

Dobrze zaprojektowany bilbord powinien zawierać:

  • duży i wyraźny tytuł akcji/produktu/usługi,

  • ciekawą ilustrację i kolorystykę przyciągającą wzrok odbiorcy,

  • przejrzyste, proste ilustracje lub znaki graficzne,

  • podstawowe informacje (czas, miejsce, data, wykonawca, tytuł),

  • adres strony www jako źródła bliższych informacji na temat reklamowanego wydarzenia/produktu/usługi lub numer telefonu, pod który można zadzwonić w celu uzyskania takich informacji.

Decydując się na projektowanie plakatów, należy zwrócić uwagę nie tylko na wygląd projektu w programie graficznym, ale także na jakość po wydruku. Wysoka estetyka wykonania jest w tym wypadku kluczowa. Nawet najpiękniejszy plakat może się prezentować niekorzystnie, jeśli zostanie źle dobrany do rozdzielczości papieru.