Nowoczesne gadżety i ich rola w promocji firmy

11:43 28/05/2015
Nowoczesne gadżety i ich rola w promocji firmy

W obecnych czasach nie wystarczy posługiwać się dawnymi sposobami działania – by osiągnąć sukces, trzeba czymś zainteresować klientów! Jak wykorzystać w tym celu nowoczesne gadżety?

Logo firmy na upominku

Niezwykła skuteczność upominkowych przedmiotów, które przedstawiciele danej firmy mogą ofiarować swoim klientom, wiąże się głównie z tym, iż są darmowe (co przychylnie nastawia do nich klientów), jak również z widniejącym na nich logo firmy (dzięki czemu jest ono zapamiętane i może być widoczne dla innych osób).

Logo umieszczone na gadżetach stanowi rodzaj reklamy firmy – wszak im więcej osób zobaczy na przykład firmową koszulkę, tym więcej dowie się o istnieniu danego przedsiębiorstwa, a duża część tych osób zechce sprawdzić, czym się ono zajmuje i w razie potrzeby skorzysta z ich usług. Widzieli, iż ktoś już to uczynił, a zdanie tłumu wciąż ma wielkie znaczenie w trakcie dokonywanych wyborów.
    
Takie nowoczesne gadżety można wręczać nie tylko klientom, lecz również partnerom biznesowym. Dzięki temu zwiększamy ich zaufanie do własnej firmy i budujemy lepsze relacje.

    
Nowoczesne gadżety – czyli jakie?

Najważniejszą sprawą jest wybór takich przedmiotów, które z jednej strony są oryginalne, a z drugiej użyteczne. Figurka z logo firmy, którą można sobie postawić na biurku, raczej nie zachwyci nikogo – tak naprawdę nie jest bowiem funkcjonalna. Najlepiej zatem zdecydować się na długopisy, kubki, czapeczki, breloki, popielniczki, pendrive czy koszulki.
    
Jeśli promujemy firmę na zewnątrz, warto zainwestować w balony, które na pewno przyciągną uwagę dzieci, przez co ich rodzice chętniej do nas podejdą.
    
Ciekawym pomysłem jest stworzenie własnych kalendarzy – zarówno w formie ściennej, jak i w formie notesu czy karty wkładanej do portfela. Na kalendarze często się zerka – możemy również zainwestować w interesującą grafikę, która będzie zwracała uwagę wielu innych osób.
    
Decydując się na dane gadżety reklamowe, zadbajmy również o ich dopasowanie do konkretnego kręgu odbiorców. Najlepiej stworzyć wersje uniwersalne (jak na przykład wspomniane kubki), jak i wersje skierowane do określonych grup społecznych. Ich przeznaczeniem będzie bowiem dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców, będących potencjalnymi klientami.
    
Obecnie gadżety mogą być naprawdę bardzo różne – ich nowoczesność tkwi w kreatywności. Każda firma może wszak stworzyć na przykład parasole z logo placówki – prędzej czy później zostaną użyte i pojawią się na ulicach! Jaka to reklama dla przedsiębiorstwa!
    
Prócz kreatywności i funkcjonalności, musimy jednak zadbać o jeszcze jedną cechę naszych gadżetów – ich wysoką jakość. Świadczy ona bowiem o sposobie traktowania klienta oraz jakości usług oferowanych przez firmę.