Nie tylko promocje – jak reklamować sklep internetowy w social media?

11:43 28/05/2015
Nie tylko promocje – jak reklamować sklep internetowy w social media?

Reklama sklepu internetowego w serwisach społecznościowych staje się coraz popularniejsza i daje przedsiębiorcom szerokie możliwości dotarcia do wielu klientów. Tylko jak to właściwie zrobić?

Social media a reklama

Serwisy społecznościowe są portalami internetowymi, opierającymi się o istnienie szerokiej grupy użytkowników wokół nich zgromadzonych. Dają internautom możliwość kontaktu z wieloma osobami i stałego powiększania grona swoich znajomych. Dla przedsiębiorców jest to zaś okazja do rozreklamowania oferowanych przez własną firmę produktów czy usług – w oparciu o indywidualne preferencje użytkowników.
    
Dzięki temu można dotrzeć z ofertą do tych osób, które właśnie jej potrzebują – zwiększając tym samym skuteczność własnej reklamy. Co więcej, istnieje możliwość, że zadowoleni klienci sami zareklamują naszą firmę swoim znajomym i na zasadzie „podaj dalej” informacja ta obiegnie bardzo dużą ilość osób.
    
Ponieważ najpopularniejsze serwisy społecznościowe gromadzą użytkowników z różnych krajów, grup społecznych, różnych wyznań i o zróżnicowanych poglądach, jesteśmy w stanie znacząco zwiększyć własną popularność, rozwijać się oraz dotrzeć do niewyobrażalnie dużej liczby potencjalnych klientów.

    
Jak reklamować sklep w social media?

Sklepy internetowe szczególnie przyciągają użytkowników takich portali, ponieważ wystarczy kliknąć, by się do nich przenieść i przejrzeć dostępne produkty. Mogą to uczynić w trakcie rozmowy, z nudów bądź z powodu rzeczywistej potrzeby i zainteresowania. Czasem owo zainteresowanie należy zaś w nich wzbudzić – nasza oferta musi być na tyle intrygująca, by zechcieli wejść do sklepu i dokładniej się jej przyjrzeć.
    
Użytkownicy serwisów społecznościowych preferują reklamy ciekawe – takie, które czymś się wyróżniają na tle innych ofert. I właśnie taka reklama najlepiej do nich trafi! Należy zatem zadbać o jej jakość – może to być filmik o intrygującym zakończeniu, wspaniałe zdjęcie czy grafika, a nawet przyciągający uwagę nagłówek, zachęcający do wejścia do sklepu. Użytkownik musi poczuć, że tego ruchu nie pożałuje!
    
Sklep powinien mieć na portalach społecznościowych swój fanpage, przy czym należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
1. Użytkownicy zrezygnują z jego obserwowania, jeśli będzie zarzucał ich zbyt wieloma reklamami.
2. Użytkownicy uznają go za nieciekawy, jeśli nowych ofert nie będzie w ogóle.
3. Użytkownicy wolą mniej treści, lecz o odpowiedniej jakości. Zainteresują się promocjami, konkursami z nagrodami oraz zwrócą uwagę na niecodzienną ofertę.

Trzeba również zadbać o jakość towaru. Oficjalna strona naszego sklepu również musi być interesująca – inaczej użytkownicy zamkną ją zaraz po wejściu.