Najskuteczniejsze formy pozycjonowania

14:30 09/10/2015
Najskuteczniejsze formy pozycjonowania

Mimo zmian wprowadzanych w algorytmach wyszukiwania Google, pozycjonowanie wciąż stanowi ważne narzędzie marketingu internetowego. Jakie metody SEO przynoszą najlepsze efekty?

Na skuteczne pozycjonowanie wpływa kilka czynników. Podstawową kwestią jest optymalizacja strony pod kątem kodu źródłowego oraz treści zawierającej słowa kluczowe. Równie istotną rolę odgrywa promocja przy użyciu artykułów tematycznych i serwisów partnerskich.

 

Optymalizacja kodu i treści

Roboty wyszukiwarek analizują kilka elementów kodu: tytuł witryny, nagłówki H1-H6, adres URL, linkowanie wewnętrzne, słowa kluczowe i wyróżnione. Aby odpowiednio zoptymalizować stronę pod kątem pozycjonowania, należy:

  • tworzyć unikalne, wartościowe tytuły dla każdej z podstron, zawierające słowa kluczowe,
  • zadbać o odpowiednią strukturę nagłówków, przekładającą się na dobrą indeksację treści (przykład: H1 obejmuje tytuł strony, logo i hasło, H2 – temat artykułu z frazami kluczowymi, H2 – artykuł itd.),
  • zadbać o to, by poszczególne adresy URL zawierały słowa kluczowe pojawiające się w treści danej podstrony,
  • umieszczać pod publikacją linki do innych podstron lub artykułów, powiązanych z prezentowanym tematem,
  • wykorzystywać słowa kluczowe w treści artykułu, wyróżniać istotne elementy za pomocą pogrubienia, kursywy itp.

Nie należy zapominać, że od momentu wprowadzenia aktualizacji Panda kluczową rolę w indeksowaniu strony odgrywa treść. Musi być unikalna, merytoryczna i wartościowa z punktu widzenia użytkownika. Warto stosować tutaj metody content marketingu – jednego z wiodących obecnie trendów w reklamie internetowej.

 

Promocja w serwisach i social media

Poza odpowiednią zawartością strony istotną rolę w pozycjonowaniu odgrywa linkowanie zewnętrzne. Jeszcze kilka lat temu przeprowadzano je głównie za pomocą katalogowania czy umieszczenia artykułów z linkiem na stronach typu Presell Page (tzw. precle). Obecnie – ze względu na niską jakość tego typu stron – sposób ten przestał być skuteczny. Gdzie wobec tego zamieszczać linki do swojej witryny? Przede wszystkim na sprawdzonych, wartościowych portalach, posiadających wysoką liczbę odwiedzin. Warto zainwestować w artykuły sponsorowane, blogi czy marketing szeptany na popularnych forach internetowych. Nie należy jednak przesadzać z ilością linków: zasada „im więcej, tym lepiej” już dawno przestała obowiązywać. Lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na jakość witryny, przekładającą się na wartość linka. Nie zapominajmy również o social mediach: odnośniki do artykułów, materiałów graficznych lub filmowych pomogą nam stworzyć swoistą mapę linków, prowadzących do pozycjonowanej strony.