Najlepszy sposób na backlinki

08:11 11/01/2018
Najlepszy sposób na backlinki

Kto ma choćby podstawowe pojęcie o SEO i SEM, ten dobrze wie, jak ważne dla każdej strony są linki przychodzące. Niestety, niełatwo je dziś zdobyć. Jest jednak znakomity, pewny i bezpieczny sposób na pozyskanie wartościowych backlinków: teksty sponsorowane.

Artykuły sponsorowane z linkiem dofollow

Nie trzeba ich wcale umieszczać w największych portalach czy też u najpoczytniejszych blogerów. Ważne są przede wszystkim dwa parametry strony, na której chcemy zamieścić tekst z linkiem zwrotnym: Trust Flow oraz Citation Flow. Oznaczają one jakość i ilość linków prowadzących do danego serwisu. Im większe TF i CF, tym lepiej. A skoro tak, to nie wymaga to wielkich nakładów finansowych. Publikacja tekstu sponsorowanego z linkiem dofollow kosztuje najczęściej kilkadziesiąt złotych.

Istotne jest też, by charakter danego serwisu oraz tematyka tekstu były zgodne lub choćby zbliżone do analogicznych parametrów strony pozycjonowanej. Zdobywanie linków w serwisach o zupełnie innej tematyce mija się z celem.

 

Skąd brać dobre artykuły sponsorowane?

Treść jest istotna, ale jakość tekstu zależy przede wszystkim od jego spodziewanej poczytności. Jeżeli artykuł sponsorowany ma trafić w jakieś często odwiedzane miejsce, gdzie przeczytają go tysiące internautów, powinien odpowiadać na ich potrzeby: informować, radzić, rozwiązywać jakiś problem itp. Jego wartość merytoryczna powinna być wysoka, ponieważ treść liczy się tu bardziej niż link dofollow.

Oczywiście za dobrą treścią musi stać dobry copywriter, dlatego warto odwiedzić stronę https://twoj-copywriter.pl i zapytać tam o napisanie artykułu. Warto przy tym pamiętać, że nie da się pozyskać dobrych tekstów za groszowe honoraria: jest to żmudna, czasochłonna i wymagająca sporego doświadczenia praca twórcza.

 

Teksty sponsorowane pozycjonują i reklamują

Mniejsze wymagania stawiane są tekstom publikowanym na stronach mało znanych. Tu liczy się przede wszystkim link dofollow oraz optymalizacja pod kątem SEO. Taki tekst ma za zadanie podnosić wartość pozycjonowanej strony. Nikt nie oczekuje od niego, że podbije internet, będzie cytowany itp. Takich tekstów można publikować bez liku, ponieważ cena ich napisania oraz zamieszczenia jest umiarkowana.

Rzecz jasna, artykuły sponsorowane mogą też mieć charakter czysto reklamowy, promować produkty, usługi lub marki. Są jednak dwie szkoły. Jedna mówi, że tworzenie i publikowanie takich tekstów się opłaca, bo nakręca sprzedaż. Niektórzy twierdzą jednak, że Polak na widok adnotacji „tekst sponsorowany” rezygnuje z czytania, bo ma stanowczo dość reklam i nie życzy sobie, by ktoś manipulował jego decyzjami zakupowymi.

Więcej o artykułach sponsorowanych przeczytać można na stronie https://twoj-copywriter.pl/teksty-sponsorowane-i-linki-dofollow/.