Mistrzowie retargetingu

06:50 24/11/2016
Mistrzowie retargetingu

Zaledwie 4 lata działalności i aż 40 krajów w portfolio. Takim wynikiem może pochwalić się RTB House, czyli polski lider retargetingu internetowego na świecie.

Krótka historia dużego sukcesu

W roku 2012 model reklamy RTB (real-time bidding), czyli aukcji w czasie rzeczywistym, był znany i wykorzystywany przez wiele amerykańskich firm. Jednak w Europie nie było żadnego dostawcy tego rodzaju usług. O ile Europa Zachodnia oglądała się za takim rozwiązaniem już od dłuższego czasu, to Europa Środkowo-Wschodnia prawie w ogóle o nim nie słyszała. No właśnie, prawie.

Robert Dyczkowski (obecny CEO), Daniel Surmacz (COO), Bartłomiej Romański (CTO) oraz Paweł Chodaczek (współzałożyciel, warszawski inwestor z sektora IT i nowych technologii), zaczęli niepozornie. Poznali się na jednej z warszawskich imprez branżowych i od razu postanowili zapełnić istniejącą na rynku lukę w zakresie emitowania precyzyjnie targetowanej reklamy internetowej. Korzystając ze swoich poprzednich doświadczeń, umiejętności oraz 1,5 miliona złotych prywatnych środków finansowych, w krótkim czasie stworzyli własną platformę biddingową, pod nazwą RTB House.

Co ciekawe, RTB pojawiło się w Polsce tuż po spowolnieniu ekonomiczno-gospodarczym w 2012 roku, kiedy to wydatki na reklamę, były znacząco zmniejszane. Mimo to, a może – właśnie dzięki temu – firma odniosła ogromny sukces, ponieważ reklamodawcy i wydawcy potrzebowali sprawniejszych narzędzi, pozwalających na bardziej efektywne realizowanie kampanii reklamowych w Internecie. Do powodzenia spółki przyczynił się dodatkowo niemal całkowity brak konkurencji w regionie, a także edukacja potencjalnych klientów prowadzona przez RTB House od początku jego istnienia.

Dzięki kombinacji trzech powyższych czynników, powstała firma, która w zaledwie niecały rok, podbiła rynek reklamy aż w 33 krajach, m.in. w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Czechach, Bułgarii, Ukrainie, Rosji i Turcji.
 

Dynamiczny rozwój

Wybitne osiągnięcia firmy nie pozostały niezauważone – w ciągu kilku ostatnich lat, odbiły się szerokim echem w mediach polskich i zagranicznych. O wielkim sukcesie spółki pisano nawet w amerykańskim Forbesie.

Zaledwie po 3 latach działalności, w roku 2015, obroty spółki wyniosły już ponad 5 milionów euro. Obecnie firma RTB House zatrudnia ponad 140 specjalistów z dziedziny IT, analizy danych, performance marketingu, product managmentu, sprzedaży, handlu i obsługi klienta. Działania biznesowe firmy rozszerzyły się dodatkowo o Amerykę Łacińską (Meksyk, Brazylia, Argentyna, Chile), Azję i Pacyfik (Tajwan, Tajlandia, Malezja, Indonezja), a ostatnio – również o Bliski Wschód (Zjednoczone Emiraty Arabskie), obejmując swoimi usługami łącznie 40 krajów z całego świata.

W portfolio spółki znajdują się takie firmy jak Trivago, Bricoman, Allani, Venezia, Wittchen, New Balance, Microsoft, Plus, Pracuj.pl, RTV Euro AGD, Nokaut.pl oraz Ceneo.pl, jednak to nie koniec.

 

Dalsze plany

Do najbliższych planów spółki na kolejne miesiące należy ekspansja na rynku afrykańskim, a także na najtrudniejszym ze wszystkich - rynku amerykańskim. Robert Dyczkowski przewiduje również tworzenie nowych produktów dla sektorów, które na chwilę obecną nie mogą korzystać w pełni z możliwości RTB.

CEO spółki informuje również o stworzeniu nowego narzędzia opartego o tzw. deep learning (jedna z form sztucznej inteligencji), które ma pozwolić na jeszcze bardziej efektywne szacowanie preferencji zakupowych klientów w kampaniach retargetingowych.