Kupon mobilny – sposób na klienta

11:43 28/05/2015
Kupon mobilny – sposób na klienta

Minął już czas, kiedy kupon rabatowy trzeba było drukować w domu, by móc wziąć go ze sobą i użyć. Mobilne kupony są o wiele bardziej interesujące dla klientów. Jak to wykorzystać?

Kupon mobilny – co to takiego?

Każdy wie, czym jest kupon rabatowy. Dzięki niemu możemy kupić jakąś rzecz w promocyjnej cenie bądź ze zniżką skorzystać z jakichś usług. Kupony rabatowe są bardzo atrakcyjne dla klientów – przyciągają nowych, pragnących zapoznać się z marką, jak również stałych klientów, którzy śledzą bacznie wszelkie oferty i chętnie korzystają z dostępnych promocji.
    
Niegdyś kupony rozdawano w formie papierowej – dziś prym wiodą ich wersje mobilne. Przeznaczone są dla użytkowników urządzeń mobilnych bądź internautów i stanowią znakomity wabik dla wszystkich potencjalnych klientów. Któż nie chciałby skorzystać z interesujących zniżek? Dzięki współczesnym wynalazkom firmy mają niezwykłą okazję, by dotrzeć do bardzo dużej liczby osób – zwiększa się zatem również szansa, że znajdą się wśród nich zainteresowani ofertą.

    
Rozprowadzanie kuponów

Stworzenie interesującego kuponu mijałoby się z celem, gdyby nikt nie miał o nim usłyszeć. Należy więc w jakiś sposób go zareklamować (aby klient ściągnął go sam z naszej strony internetowej), bądź też samemu mu go dostarczyć.

W jaki sposób? Na przykład pocztą mejlową, za pomocą wiadomości SMS, rozprowadzając go na portalach społecznościowych, dodając w postaci kodu QR do reklam drukowanych bądź też umieszczając na mobilnych stronach i w aplikacjach.

    
Tworzenie kuponu – kilka istotnych rad

Kupony mobilne z pewnością będą cieszyć się zainteresowaniem klientów, jednak należy zadbać o kilka ważnych kwestii:
1. Dostęp do kuponu musi być prosty -> Jeśli kupon umieścimy na stronie internetowej i ukryjemy w jakiejś zakładce, zmniejszą się szanse, że ktoś go odkryje. Żmudne poszukiwania raczej wzbudzą niechęć i rezygnację, niż chęć na zakupy lub skorzystanie z innych ofert.
2. Pobranie kuponu musi być szybkie i łatwe -> Jeśli proces będzie zbytnio utrudniony, część zainteresowanych może z niego zrezygnować.
3. Zadbaj o możliwość weryfikacji kuponu -> Kto nie chce stracić, musi się odpowiednio zabezpieczyć, ponieważ sprytni klienci skłonni są nawet kilkakrotnie skorzystać z tego samego kuponu. Jeśli więc kupon ma być ogólnie dostępny – nie potrzeba żadnych zabezpieczeń. Jednak stworzenie limitowanej edycji kuponów niesie ze sobą konieczność umieszczenia w nich unikatowych kodów lub podobnych, zabezpieczających rozwiązań.
4. Akcja musi być reklamowana -> Reklamę można prowadzić w wielu różnych środkach przekazu, a efekty firma będzie odczuwać długo po zakończeniu akcji. Klienci, którzy kiedyś coś na ten temat usłyszeli, mogą poszukiwać informacji nawet po pewnym czasie i od tej pory bacznie śledzić wszystkie dostępne promocje.