Kluczowe elementy strony mobilnej

11:43 28/05/2015
Kluczowe elementy strony mobilnej

Coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą swoich urządzeń mobilnych. Dostosowane do nich strony muszą jednak prezentować się nieco inaczej niż ich tradycyjne wersje. Jak powinny wyglądać?

Czym jest strona mobilna?

Strona mobilna jest stroną internetową, przystosowaną do wyświetlania na różnych urządzeniach mobilnych, które z globalną siecią internetową mogą się łączyć przy użyciu własnych protokołów bezprzewodowych. Do takich urządzeń zaliczamy między innymi telefony komórkowe oraz tablety.
    
Strony mobilne pełnią funkcję ściśle informacyjną – w przeciwieństwie do aplikacji mobilnych – i działają jedynie, gdy dane urządzenie połączy się z internetem. Ze względu na pełnioną funkcję, strona mobilna musi odpowiednio się prezentować, by mogła być użyteczna dla użytkowników i w łatwy sposób przez nich obsługiwana.

    
Kluczowe elementy strony mobilnej

Z racji nieco innego wyglądu urządzeń mobilnych, niż tradycyjnych komputerów i laptopów, również strony internetowe przeznaczone na tego typu urządzenia muszą zostać nieco przerobione – dla wygody użytkowników i ich poprawnej obsługi.
    
Wyróżnia się aż osiem elementów, które strony mobilne powinny koniecznie posiadać, aby w praktyczny sposób służyć internautom:
1. Przycisk umożliwiający dokonanie połączenia lub przesłanie wiadomości SMS do konsultanta firmy.
2. Mapy umożliwiające odnalezienie firmy i bezproblemowy dojazd do niej.
3. Formularze kontaktowe, umożliwiające klientom przesłanie do firmy pytań i spostrzeżeń.
4. Rozwijane treści, dzięki którym strona prezentuje się czytelnie i klarownie, a użytkownicy sami mogą wybrać interesujący ich temat oraz – rozwijając go – uzyskać dodatkowe informacje o danym zagadnieniu.
5. Przejrzysta nawigacja umożliwiająca szybkie przemieszczanie pomiędzy poszczególnymi podstronami i umożliwiająca powrót do strony głównej po naciśnięciu umieszczonego na górze lub dole strony przycisku.
6. Umieszczanie na stronie mobilnej filmików informacyjnych i zastępowanie nimi długich tekstów.
7. Duże przyciski – łatwe do kliknięcia w każdych warunkach.
8. Linki zewnętrzne (do kanałów społecznościowych) oraz link do głównej, tradycyjnej strony internetowej firmy - by użytkownicy mogli podzielić się wrażeniami na przykład na Facebooku i odwiedzili nasz portal również na komputerze.