Jakie kanały społecznościowe warto wykorzystać w reklamie?

11:43 28/05/2015
Jakie kanały społecznościowe warto wykorzystać w reklamie?

Wykorzystanie kanałów społecznościowych dla zwiększenia popularności własnej firmy oraz oferowanych przez nią produktów jest już powszechne. Dlaczego? Na które serwisy warto zwrócić szczególną uwagę?

Kanały społecznościowe – co to takiego?

Ta obco brzmiąca nazwa jest znana obecnie wszystkim internautom, a same kanały społecznościowe robią prawdziwą furorę we współczesnym świecie – i to nie tylko (choć przede wszystkim) wśród ludzi młodych. Już jakiś czas temu odkryto, iż wykorzystanie social media w reklamie przynosi ze sobą duże zyski i rewelacyjnie zwiększa popularność firmy – a przynajmniej na jej zwiększenie daje dużą nadzieję.
    
Czym są zatem kanały społecznościowe? To serwisy internetowe, których istnienie opiera się na zgromadzonych wokół nich społecznościach. Tworzone w ten sposób media społecznościowe łączą zwykle szerokie i bardzo zróżnicowane grupy ludzi – największe zrzeszają osoby z różnych krajów, środowisk, wyznań i o różnych poglądach. Dzięki rozpoznaniu ich preferencji i kontaktowaniu się użytkowników owych serwisów między sobą, możliwe jest prowadzenie skutecznych akcji marketingowych.
    
Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce są Facebook, Google+, Twitter, GoldenLine oraz nk.pl (nasza klasa). Na świecie popularne są także serwisy: Instagram, MySpace, LinkedIn. Serwisów społecznościowych jest bardzo dużo i w różnych miejscach dominują różne z nich – na przykład w Brazylii, Japonii i Indiach dużą popularnością cieszy się Orkut.

    
Serwisy społecznościowe a reklama

Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych przedsiębiorcy mogą dotrzeć do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów i zdobyć nowych. Reklama sama się tam napędza – jeśli nasza propozycja spodoba się kilku ludziom, sami mogą oni namówić przyjaciół do skorzystania z niej. Trzeba jednak uważać, bowiem zła jakość przyniesie ze sobą czarny PR – zakładamy jednak, że nikt nie chce oferować innym słabych jakościowo produktów.
    
Dzięki wykorzystaniu portali społecznościowych poznaje się także potrzeby użytkowników. Można wyjść z ofertą do tych, którzy akurat potrzebują usług naszej firmy, a pozostawić w spokoju tych, którzy – jak wiemy – i tak się nią nie zainteresują. Możemy również poszerzyć ofertę, dowiedziawszy się na co jest popyt.
    
Warto działać w sposób przemyślany – założyć fanpage firmy na Facebooku oraz zamieścić na swojej stronie internetowej odpowiednie przyciski, umożliwiające odwiedzającym dzielenie się opiniami na wybranych serwisach. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na te najbardziej popularne – w Polsce będzie to Facebook, Google+, Twitter oraz Instagram (opcjonalnie także Pinterest).
    
Aby zachęcić użytkowników, warto zadbać też o odpowiednią oprawę – nietypowe i kreatywne rzeczy mają większą szansę na przebicie w gąszczu wciąż płynących informacji i reklam. Przede wszystkim zaś należy pozwolić mówić ludziom – to ich opinie będą bowiem miały decydujące znaczenie dla popularności produktu. Jeśli nie są czymś zachwyceni – poprawmy to!