Jak rozpocząć pozycjonowanie strony?

03:17 27/04/2017
Jak rozpocząć pozycjonowanie strony?

Zamieszczenie własnej strony internetowej w sieci to tylko pierwszy krok do sukcesu marketingowego. Kolejnym, równie ważnym, jest poinformowanie internautów o jej istnieniu.

Nie ma cię w Google – nie istniejesz

Strona, której nie da się znaleźć w wyszukiwarce, w gruncie rzeczy istnieje tylko in potentia. Dlatego bardzo ważne jest, aby za pomocą specjalnych zabiegów uczynić ją widoczną dla wyszukiwarek internetowych, zwłaszcza dla bezkonkurencyjnego Google’a. Nie są to zabiegi ani łatwe, ani proste. Wymagają dużego nakładu czasu i pracy. Nie jest przypadkiem, że po wpisaniu jakiejś frazy w pole wyszukiwania na pierwszej stronie wyników pojawiają się takie a nie inne witryny – o ich kolejności decyduje algorytm wyszukiwarki. Mechanizmy rządzące funkcjonowaniem takich algorytmów nie są powszechnie znane (gdyby były, nie miałyby racji bytu agencje SEO, które zajmują się właśnie pozycjonowaniem stron internetowych). Tym niemniej da się wyodrębnić pewien zespół czynników, które mają niezaprzeczalny wpływ na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania.
 

Co decyduje o pozycji?

Czynniki mające wpływ na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania możemy podzielić na dwie grupy:

  1. dotyczące treści tekstowych i audio-wizualnych obecnych na stronie,

  2. dotyczące popularności strony w sieci.

Do tych pierwszych zaliczamy:

  • objętość tekstów opublikowanych na stronie,
  • frekwencję tzw. słów kluczowych w tychże tekstach (nie tylko w tekście właściwym, ale również w nagłówkach),
  • częstotliwość aktualizowania strony,
  • obecność słów kluczowych w adresie URL,
  • przystosowanie strony do wyświetlania na różnych urządzeniach,
  • oryginalność treści zamieszczanych na stronie (algorytmy wyszukiwarek spychają na margines witryny, na których publikowane są treści skopiowane z innych źródeł),
  • czas potrzebny na załadowanie strony,
  • budowę kodu HTML.

Do tych drugich z kolei zaliczamy:

  • liczbę stron zawierających odnośniki do naszej strony,
  • popularność tych stron, mierzoną statystykami odwiedzin,
  • łączną liczbę wspomnianych powyżej odnośników,
  • obecność strony w mediach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter czy Instagram).

 

Gdzie szukać pomocy?

Jako że pozycjonowanie nie należy do rzeczy najłatwiejszych, najlepiej jest zdać się na pomoc profesjonalnej firmy, która dysponuje należytą wiedzą i odpowiednim doświadczeniem. Plan marketingowy przedsiębiorstwa powinien uwzględnić więc nieuchronne koszty związane z korzystaniem z tego typu usług. Przygotowanie treści dla usług i produktów, które są przedmiotem działań marketingowych, jest więc zaledwie wstępną fazą całego procesu, podobnie jak tworzenie stron internetowych, na których te treści będą publikowane. Powodzenie reklamy zależy w głównej mierze od tego, jak wysoką pozycję będzie miała strona w rankingu.