Czy wiesz, gdzie najlepiej umieścić linki SEO do swojej strony?

13:43 23/02/2016
Czy wiesz, gdzie najlepiej umieścić linki SEO do swojej strony?

Prowadząc swoją stronę w sieci, chcemy zapewnić jej największą możliwą oglądalność, która w prostej linii przekładałaby się na dodatkową konwersję naszych usług. Aby to zrobić, musimy swoją stronę pozycjonować, a to wiąże się ze zdobywaniem linków prowadzących bezpośrednio do naszego miejsca w sieci

W ciągu wielu lat powstało wiele teorii mówiących o prawidłowym zamieszczaniu linków, jednak regularne aktualizacje, jakie wprowadzają pracownicy Google, skutecznie uniemożliwiają jednoznaczne stwierdzenie, które z nich są prawdziwe i mogą mieć realny wpływ na nasze pozycje. Jednym z nielicznych pewników jest to, że linki SEO dobrze się czują w naturalnym środowisku… Gdzie w takim razie najlepiej ich użyć?

 

Telefon do przyjaciela

Jeżeli dopiero zaczynasz swój biznes w sieci, możesz pozwolić sobie na kilka telefonów lub maili do swojej rodziny i znajomych posiadających już swoje strony lub blogi. Mimo, że może nie będą one ściśle powiązane z Twoją działalnością, to prawdopodobnie nie są one naznaczone przez przeglądarki piętnem spamu. Takie działanie nie wymaga od nas wiele, a już na samym początku Twojej przygody z pozycjonowaniem pozwoli Ci zdobyć kilka dobrych linków bez większego wysiłku.

 

Linki SEO o podobnej tematyce

Linki lubią podobne strony. Oczywiście chodzi o podobieństwo merytoryczne, dlatego postaraj się o kilka linków do Twojej strony, z tematycznie zbliżonych miejsc w sieci. Przykładowo, jeżeli prowadzisz stronę swojej firmy odzieżowej, możesz przejrzeć różne bardziej i mniej poczytne blogi najróżniejszych szafiarek i amatorów piszących o modzie. Możesz do nich napisać maila, w którym poprosisz o umieszczenie odnośnika do swojej strony.

Oczywiście warto to robić w umiejętny sposób, aby na wstępie nie zrazić do siebie właściciela strony, na której Ci zależy. Możesz zacząć w stylu:

„Cześć, od jakiegoś czasu czytam już Twojego bloga, ponieważ obracamy się w podobnym środowisku. Najbardziej podobają mi się Twoje artykuły…, gdzie fajnie udało Ci się poruszyć kwestie….”

Dopiero po takim wstępie możesz coś komuś zaproponować. Licz się z faktem, że administratorzy stron, szczególnie tych bardziej wartościowych, dostają podobnych próśb bardzo wiele, dlatego musisz się uzbroić w cierpliwość, aby zdobyć w ten sposób pierwsze wartościowe linki SEO do Twojej strony. Warto próbować, gdyż takie odnośniki mogą stanowić bardzo mocne zaplecze Twojego pozycjonowania.

 

Strony publikujące artykuły

Do niedawna sporą popularnością cieszyły się w sieci strony, na których praktycznie każdy mógł umieścić swoje artykuły z linkiem. Wiązało się to z przymusem napisania odpowiedniego artykułu. Jednak tego typu portale posiadają jedną wadę. Mianowicie na jednej witrynie umieszczają one bardzo różne tematycznie artykuły, co stanowi swego rodzaju misz-masz, a po wprowadzeniu w 2012 roku przez Google aktualizacji o nazwie Pingwin, stały się one po prostu nieskuteczne.

Nie oznacza to, że nie istnieją strony, gdzie nie warto zlecić publikacji swoich artykułów z linkiem. Istnieją w sieci portale dysponujące kilkudziesięcioma stronami, których treść obraca się w obrębie jednej tematyki, zagadnienia lub całej branży. Umieszczane na takich stronach linki mogą być bardzo wartościowe, gdyż Google odczytuje je jako odnośniki pochodzące z ze stron o podobnych zainteresowaniach. W zdecydowanej większości wypadków taka usługa jest płatna, ale za to możemy liczyć na dobre i w dłuższej perspektywie dość tanie linki pomagające podnieść nasze pozycje w Google.

 

Uważaj na złe strony

Pozycjonując swoją stronę w sieci, musisz zdawać sobie sprawę z faktu, że istnieją też miejsca, w których lepiej nie umieszczać linków do swojej witryny. Z pewnością należą do nich strony hazardowe, pornograficzne i promujące przemoc czy treści rasistowskie. Lepiej będzie, jeżeli będziecie się wystrzegali linków z tak zwanych giełd czy aukcji internetowych. Zastanów się przez chwilę, czy 1000 linków za 20zł może posiadać jakąś wartość dla Google? Kupując takie odnośniki możesz wygrać kota w worku, a oferowane linki najprawdopodobniej mogą pochodzić ze stron, na które nałożono filtry.

Uważaj na swoje sąsiedztwo w sieci i staraj się jak najdłużej trzymać z daleka od stron i treści, które przeglądarki mogą uznać za bezwartościowe lub szkodliwe.