Czy warto prowadzić firmową stronę Google+?

11:43 28/05/2015
Czy warto prowadzić firmową stronę Google+?

Każda firma powinna wykorzystywać okazję, by jak najszerzej zaistnieć w Internecie. Dlatego poza własną witryną www warto założyć również profile na portalach społecznościowych.

Fanpage na Facebooku, Twitter, kanał na Youtube - każdy sposób komunikacji z potencjalnymi klientami jest dobry, zwłaszcza jeśli nic nie kosztuje, a może przyczynić się do rozpoznawalności marki. Prowadzenie strony na Google+, poza innymi zaletami, ułatwia też odnalezienie firmy w sieci, dzięki synchronizacji z najpopularniejszą na świecie wyszukiwarką.

Samo założenie strony jest proste i intuicyjne, system przeprowadza użytkownika krok po kroku przez całą procedurę. Na tym etapie najważniejsze jest jak najdokładniejsze wypełnienie pól informacyjnych, by trafiający klienci mogli uzyskać pełne informacje o działalności firmy. Poza tym zwiększa to pozycję w wyszukiwarce (po to między innymi w polach "o mnie" i "opis strony" umieszcza się słowa kluczowe). Połączenie z systemem Google Maps jest równie istotne w przypadku prowadzenia działalności stacjonarnej - dzięki niemu zainteresowani poznają lokalizację placówki. Warto też dodać odnośniki do "oficjalnej" strony www - przypadkowi klienci będą mogli zapoznać się z pełniejszym profilem działalności.

Bardzo ważną rolę odgrywa wygląd strony - jej ostateczny kształt może skutecznie przyciągnąć lub zniechęcić odwiedzających. Obrazki i treść powinny wzajemnie się uzupełniać. Optymalne "zdjęcie profilowe", którym najczęściej jest logo firmy, powinno mieć wymiary 250x250px, a "zdjęcie okładkowe" 1080x608 px. Jako że Google + wyświetla zdjęcia w kole dobrze jest zatroszczyć się, by żadna jego istotna część nie została ucięta. Dlatego umieszczenie logo na przezroczystym tle spowoduje dopasowanie go do tekstury. Wspomniane "zdjęcie okładkowe" powinno bezpośrednio odnosić się do branży czy oferowanych produktów.

Dodatkowym plusem posiadania firmowej strony Google+ jest możliwość sprzężenia jej ze wspomnianymi Google Maps i z YouTube. Ustawienie na "właściwej" stronie wtyczek społecznościowych prowadzących do profili wydatnie polepsza wyniki wyszukiwania, co jest największym atutem współpracy z firmą z Mountain View.