Agencje eventowe: którą wybrać?

04:18 13/08/2018
Agencje eventowe: którą wybrać?

Eventy mogą być doskonałym kanałem komunikacji marketingowej. Ich organizowaniem zajmują się profesjonalne agencje. Czym się kierować przy wyborze organizatora?

Co mogą dać firmie eventy?

Różnego rodzaju firmy skupiają swoje działania marketingowe na tradycyjnych formach reklamy, takich jak spoty radiowe czy telewizyjne, billboardy, murale, bannery, blogi itp. Tymczasem okazuje się, że równie, a może nawet jeszcze bardziej skuteczną formą promocji są eventy. Dzięki eventom firma może nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, współpracownikami czy przedstawicielami innych firm, pracujących w tej samej branży. Ale by wszystko przebiegło zgodnie z planem, należy stworzyć odpowiednie warunki. Tym właśnie zajmują się agencje eventowe. Nie tylko przygotowują różnego rodzaju materiały reklamowe lub quasi-reklamowe związane z określoną marką, ale i sprawują pieczę nad przebiegiem całego spotkania. Jako że liczy się przede wszystkim siła perswazyjna komunikatów marketingowych, oprócz przygotowania czysto merytorycznego należy również zadbać o odpowiednią oprawę. Najbardziej efektywne jest odwoływanie się do emocji, dlatego należy wykazać się kreatywnością przy planowaniu takiego przedsięwzięcia. Jeśli zależy nam na wizerunku firmy i na profesjonalizmie, wynajęcie agencji eventowej, która to wszystko zorganizuje, jest krokiem nieodzownym. Wśród wiodących organizatorów na uwagę zasługuje w szczególności agencja Everitum. To najlepsza agencja eventowa w Warszawie.

 

Czym się kierować przy wyborze agencji eventowej?

Kluczem do rozpoznania kompetentnej i profesjonalnej agencji jest rozmowa. Dobra agencja będzie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na pytanie o planowane sposoby pozyskania wiedzy na temat preferencji, potrzeb oraz oczekiwań grupy docelowej danej firmy. Event jest doskonałą okazją do tego, aby dowiedzieć się czegoś o potencjalnych klientach. Nie zapomnij więc zapytać, w jaki sposób agencja zamierza wykorzystać tę okazję.

Inną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest zaproponowany przez agencję wskaźnik mierzenia stopnia realizacji założonych celów. Jeśli chcemy np. sprawdzić, czy event się uczestnikom podobał, można przeprowadzić na koniec ankietę. Jeśli celem jest zaistnienie marki w świadomości potencjalnych klientów, można sprawdzić skuteczność podjętych działań poprzez zsumowanie wszystkich pojawiających się w prasie wzmianek na temat eventu. Ważne, aby zaproponowany wskaźnik był miarodajny.

 

Event firmowy w o wiele większym stopniu niż zwykła reklama może przyczynić się do zbudowania wizerunku marki. Jeśli zostanie zorganizowany przez profesjonalistów, można oczekiwać, że spełni swoje zadanie i przyniesie firmie wymierne korzyści.